Vardag var dag

Ber om ursäkt att uppdateringar och reseblogg avstannat ett tag. 
Men det brukar bli så när det blir vardag var dag igen.  (null)
Jag kommer igen.. men just nu är det som att dra ett långt tåg av fulllastade vagnar bakom sig, i uppförsbacke. Det går sakta men säkert framåt ock jag håller fast vid min nya morgonrutin... 15 min på yogamattan varje morgon.
(null)
Jag skapar nya rutiner för många saker just nu, kanske för att jag nu  tror på min egen förmåga att hålla mig till dem😅
(null)
Det som är en utmaning är att ta det lugnt. Att gå ner i varv och aktivitet. 
Att växla mellan kör och stopp. 
Att balansera vila med aktivitet.
(null)
Det hjälper lite grann att gå utanför huset när jag kommer hem. Lukta på de få New Dawn-rosorna som överlevde vår frånvaro i somras. Smaka på en solmogen tomat och försöka hitta andningen igen.  
(null)
Men det är så svårt! 
Får jobba på det 🙏🏼
(null)

(null)
Lilleman har börjat skolan. 
Ny klass 
Ny skola 
Nya okända rutiner
Sånt tar energi. 
Vi försöker varva ner tillsammans  (null)
Det går bra med nycklar, mellis och eget ansvar .
(null)Och jag är tacksam över det tålamod jag utvecklat att inte gå igång på allt som utmanar. Utan att istället gå utanför situationer som uppstår och försöka förstå känslokaoset framför mig.  Ge lugn och förståelse istället för mer stress och press. Det i kombination med förstående kollegor gör att vardagen fungerar var dag.
(null)Vi hörs 
❤️
Kram 


Kommentera här: