Bastu och benlyft

Jag tänker ju så ofta på hur jag framställs i olika sammanhang. (Tror att det kan ha med min funktionsvariation att göra.. har man haft ett lite annorlunda sätt att tänka och vara så kan man känna så efter ett tag. Det kan vara rent ut sagt, obehagligt, att upptäcka att man inte är som de flesta, inte för att det spelar roll, men om man inte vet varför så kan det kännas jobbigt)... (null) 
I alla fall...
😂
Efter en dag i backen kände jag mig både stel ock frusen så en bastu skulle sitta fint. 
Det är lördag och nu väller det in folk på campingen. 
Folk som verkar ha varit där förr ock också människor som inte alls tänker som jag, alltså tänker på vad andra ska tänka ! 
Om ni förstår vad jag menar🤣
Jag är van vid att vara ensam i dusch och bastu, men nu när jag öppnar dörren in så möts jag av tre helnakna kvinnor som inte alls bryr sig om sin nakenhet så som jag gör utan delar med sig av allt ... 
så som sig bör i en sauna, jag vet🙈 men jag är nog lite pryd😇
Med handduken hårt lindad runt kroppen smiter jag ner rumpan på nedersta laven och försöker att inte tjuvlyssna på deras konversationer.
(Går så där ska jag medge, så nu vet jag en hel del om kvinnliga poliser i en av våra storstäder)
🙏🏼
(null)Jag sitter en stund och går sen för att duscha igen. 
I omklädningsrummet har nu tre andra kvinnor kommit. 
"Nyanlända" kan man kalla dem, för de hade glasflaskor med sig in och det vet man som "gammal hederlig Caravaner" att det är ett absolut No No i dusch och bastu....
(De 3 vana Caravanarna hade burköl i bastun).
De pratar glatt med varandra och medan jag står och byter om, fortfarande med handduken som skylning, försvinner en av dem ner på golvet. 
Jag försöker så klart att inte titta, men ser i ögonvrån att hon lagt sig ner på golvet och tränar benlyft. Iklädd endast underbyxor.  
Jag inser att en del helt enkelt är lite mer bekväma i sin nakenhet än vad jag är
😊 (null)
Vi börjar prata ock hon berättar att hon gör 100 benlyft varje morgon. 
Dessutom gör hon 100 stycken för varje öl hon dricker , så i Thailand blev det ett par stycken berättar hon.


(null)

 Jag tänker att jag efter den här svullo-veckan har ett par benlyft att ta itu med...
Ja tänk så mycket intryck och tankar det kan bli efter bara en knapp halvtimme i ett servicehus på en camping . 
Over and out 

(null)








Kommentera här: