Fortfarande

(null)

Det är fortfarande rörigt i huvudet efter helgens alla intryck.
Insikter, klokheter och kunskap blandas lite sakta samman med vardagen och jag snappar försiktigt till mig varje liten del så snart de utkristalliserar sig .. sparar små insikter på rätt plats , varav en av de viktigaste handlar om att andas.
(null)
Andas in, räkna till 4.
Stanna en kort sekund med bröstet fylld av andetaget
Andas ut och räkna till 6 eller 8...
Igen.
Att tänka på och " rätta till" sin andning kan göra mirakel för hur dagen blir...
(null)En annan sak jag lärt mig är att musik kan "höja" dopamin-nivåerna i kroppen..... 
man får en direkt belöning genom att lyssna på musik man gillar.. 
den här låten fastnade efter helgen, underbar sång av Monke till Karin Boyes dikter...
(null)
https://youtu.be/0HMAZ_QwZo0
(null)
Det får räcka för idag
🙏🏼
Kram 






Kommentarer:

1 Anonym:

Alltså, jag är en 37-årig kvinna med två barn som för flera år sen gick in i väggen! Har inte varit bra sen dess och nu har man äntligen hittat en trolig förklaring!! Adhd!! Men vägen till utredning är lång...!! Hur ska jag stå ut och hur var din utredning? !
/Annika

Svar: Hej! Du kanske kan börja anpassa redan innan diagnos ❤️. Lev efter att du har adhd och tänk på vad just du behöver för att fungera ock må bra🙏🏼 jag fick vänta på utredning eftersom utmattning har liknande kognitiva svårigheter och det kan vara svårt att skilja dem åt. Men sen gick det snabbt. Jag fick träffa psykolog ock sjuksköterska. Svara på frågor samt testa uppmärksamhet och fokus med en dator. Att få diagnosen har gjort att jag förstår mig själv och mitt förflutna så mycket bättre. Hoppas att du snart får hjälp 🙏🏼 kram
Fröken Matilda

Kommentera här: