Vid ett vägskäl i livet

Det fanns en tid då vägen framåt var spikrak. Då jag var så säker på vad jag ville och vart jag var på väg. Så himla säker att jag inte en enda gång funderade på om jag var på rätt väg eller inte. 
Det fanns liksom inte på kartan. (null)
Nu känns det som att det finns fler vägar att gå men istället för att det skulle bli en lättnad har det blivit en belastning. Livet var så mycket lättare när allt var självklart! 
(null)
Men samtidigt... om man aldrig kliver av X2000-tåget så får man ju aldrig uppleva något annat än det man ser snabbt passera utanför rutan....
(null)
Om man bara låter allt rulla på, hela tiden på samma sätt som förut, så blir det ju aldrig någon skillnad. Och det kan bli ganska tufft det med. 
(null)
Det lustiga är, att när tåget förr for fram i 360 knyck, så kände jag att jag hade massor av valmöjligheter, nu, på Snälltåget har jag flera val men känner mig extremt enkelspårig....   skumt värre...
(null)
Hur som helst. 
Ibland måste man tänka om. 
Ibland måste saker ske för att man ska ta ett annat spår och Ibland byter man spår ändå. 
(null)
Idag var första dagen på länge som jag kände en verklig längtan efter något. 
Jag fick som ett sug i hela själen att gå en promenad i skogen. Så jag tog en sväng upp i den täta härliga Kolmårdsskogen, övervann en nyuppkommen Vildsvins-rädsla, satt en stund i tystnad på en sten och plockade också en massa plast jag hittade.  (null)
Jag läste någonstans att det är lugnande att vara i naturen för att den är så beständig.
Den ändrar sig inte hela tiden som så mycket annat  i våra liv hela tiden gör. 
Den finns där troget med sina klippor, skogar, ängar och vindbrus och det är så himla skönt tycker jag
❤️ (null)
❤️
Jag är så tacksam att jag föddes här och att jag valt att bo här igen som vuxen, för här finns allt man kan önska sig.
(null)


(null)

(null)

(null)
Ja. Då är dagen slut och jag med. 
Imorrn är en annan dag. 
Min dotter Js födelsedag och början på en ny vecka. 
Jag hoppas att den blir bättre än den förra.
❤️🙏🏼❤️
(null)




Kommentera här: