Alla dessa tankar 💭 3- FörĂ€ndringar

Att veta vilka svĂ„righeter som finns med en diagnos, Ă€r en sak. 
Att pĂ„ riktigt förstĂ„ dem och att leva med dem Ă€r en heeeeelt annan
.

Jag har extremt svĂ„rt för förĂ€ndringar, 
ALLA förĂ€ndringar. Om jag inte sjĂ€lv stĂ€ller till med dem , dĂ„ Ă€r det  en helt annan sak . Kanske Ă€r det en frĂ„ga om kontroll. ? 

Jag har svĂ„rt att göra mig av med saker. 
SĂ€lja bilar 
Flytta 
Kasta 
Allt ska va som det alltid har varit annars blir det jobbigt.  Skitjobbbigt.  Deprimerande tungt . 
Jag ber inte vĂ€rlden att förstĂ„, jag kan ju omöjligt sjĂ€lv förstĂ„ att Du helt lĂ€tt kan kasta allt som du inte lĂ€ngre vill ha. Eller att du inte har nĂ„gra problem att sĂ€lja din bil. Vi Ă€r helt enkelt olika . 

Ialllafall, nu i jul fick jag veta att det hĂ€r troligen Ă€r den sista julen i mitt förĂ€ldrahem. För de vill flytta till ett mindre hus utan  underhĂ„ll. Jag har full förstĂ„else för det.  Deras hus Ă€r gammalt, krĂ€ver stĂ€ndigt underhĂ„ll och dessutom Ă€r det vĂ€ldigt stort . SĂ„ det Ă€r ett klokt beslut. 
Men det Ă€r ocksĂ„ en förĂ€ndring som Ă€r tuff att hantera., men det som inte dödar -hĂ€rdar antar jag đŸŠŸâ€Š. Kanske dags att flytta för oss ocksĂ„ snart 🌟

Vi kommer fĂ„ nytt schema pĂ„ jobbet ocksĂ„. Jag kommer undervisa nytt Ă€mne och en tredje grupp . Jag fĂ„r en ny kollega och mister en annan. 
Inte kul  att förlora henne,  men vad gör man?Jag ska försöka förbereda mig sĂ„ mycket jag kan nu de sista lediga dagarna, sĂ„ att jag har energi kvar att orka med alla förĂ€ndringar som kommer i Ă„r đŸ’ĄđŸ™đŸŒđŸ€
Kram  



Kommentera hÀr: