Vi drar till Brač





(null)

Att resa är kul, till och med en nödvändighet i vissa fall..
  (null) 
Att gå upp mitt i natten för att resa, inte lika kul kanske men likväl eventuellt en nödvändighet.
när man, som vi, bestämt att inte åka på bilsemester så fick det bli flyg. Och flyg anpassar sig inte efter mina behov och förutsättningar. Flyg går när det passar dem så det är bara att bita ihop och ta sig upp. 
(null)

Efter att ha lyckats skrapa ihop ca 3 timmars sömn åkte vi mot Arlanda. Sjukt jobbigt…. en resa på ett par timmar . 
(null) 
Väl framme parkerade vi bilen på en förbeställd parkering. Vi brukar alltid stå på en annan parkering när vi flyger från Arlanda, men den var full. Tog en bild på var bilen står så att vi hittar tillbaka när vi kommer hem igen …
(null) 
När vi väl tagit oss igenom bagageinlämningen (som vi skötte helt själva) wow liksom, och passerat genom alla säkerhetskontroller, kunde jag så äntligen börja slappna av .. nu låg resten av resan i någon annans händer. Hoppas bara att piloten sovit bättre än vad vi gjort under natten… 
(null) 
(null)
Under tiden vi väntade på planet fick vi meddelande från kattvakten. Vetskapen att vår fina lilla Elsa hade det bra hos sin syster var också lugnande♥️
(null) 
Sjukt trötta resenärer vid en bar klockan sju på morgonen…
7.20, Ut i friska morgonluften för påstigning, snart dags för avfärd. Vi flög med Norwegian, vilket jag aldrig gjort förut. En fördel med små plan är att boarding går snabbt och lätt så 7.30 lyfte vi ! Right on time .. (null)

(null) 
Inte alla tisdagar en stor stark kommer före morgonkaffet. Men så råkade det bli just idag. Klockan är väl tolv någon stans på jorden tänker jag…
(null) 
För att lugna resenerverna lite till gömde jag min dotters air-tag i min resväska. På så sätt kunde jag ha lite koll på att resväskan åtminstone befann sig i närheten av mig när vi satte oss i flygstolarna ! 
(null) 

Sisådär 2 timmar och 20 min tog resan. Samma tid i bil och vi har knappt nått färjan i Trelleborg hemma i Sverige.  

(null) 
Vi landade vid 10 på förmiddagen och det var varmt. Kan inte uttrycka mig på något annat sätt … just bara varmt .
(null) 

Måste erkänna att denna form av reseplanering inte direkt blev mycket lugnare för min sönderstressade hjärna. Men det kan ju också bero på att vi nästan aldrig planerar sommarresor som andra gör, och därför blev själva planeringen en grej för mycket.. när den väl blev av 😂


Efter flera veckors vånda med vad semestern i år skulle innehålla så blev det till en bokning av ett hotell via Booking . En vecka all inclusive på Gava Waterman spa & resort beläget på ön Brač, strax utanför Split i Kroatien.🇭🇷 (null)

Det blir ju lätt så att man åker tillbaka till länder man trivs i. Och eftersom vi känner oss ju lite luggslitna just nu är det inte läge att vara mer äventyrliga än så här…  lite trygghet för att kunna slappna av .  (null) 
På flygplatsen blev vi upphämtade av Mario. Hotellets rekommenderade  transfer. Han måste ha tyckt att jag såg hemskt trött ut för han mer eller mindre ryckte resväskan ur min hand ock drog iväg den till bilen. 
(null)

(null)

Taxiresa från Split AirPort till Split hamn för vidare transfer med färja till Supetar på Brač.
(null)

(null)

(null)

(null)
Mario följde med och fixade biljetter, visade var vi kunde vänta med AC. Det tar ett par dagar för mig att acklimatisera sig så första dagarna kan vara riktigt tuffa… 
(null)

(null)

(null)
Färden över tog cirka en timme. Vi fick kliva av där bilarna kör av.
(null)
Även i Supetar såg jag visst trött och sliten ut för vår chaufför på den här sidan tog min väska och transporterade den till taxin. 
(null)

(null)
Supetar genom ett fönster på en Van.
(null)
By the Way, vägarna på Brač kan behöva breddas lite. Kanske beläggas med asfalt eller helt enkelt tillverkas.? För det är inte lätt att ta sig från punkt ett till punkt 2 utan fyrhjulsdrift eller ett överdrivet mod av sin förmåga att möta en annan bil på vägar i svenska mått, skogavägsbreda.



(null)





















Kommentera här: