Att inte ta illa upp.

Hade ett intressant och lite sårande möte idag. Jag kan lätt bli så när jag möter människor med (enligt mig) förutfattade meningar och en väldigt konservativ inskränkt livsåskådning. 
"Blogga, man vill visa hur duktig man är och berätta om att man går och kissar! Allt är ju bara positivt och man är såååå lycklig" så  lät det då vi möttes . 
Jag tänker att det är hens sätt att se på det. Inte min. Men det sårar lite.. 
Sen upplevde jag att min åsikt inte fick komma fram.
 För då det var min tur att prata avbröts jag för att sedan inte bli tillfrågad igen medans alla andra fick komma till tals...
Men det gör inget ,för de människor jag verkligen bryr mig om, är inte så,de förstår, Och det ger mig kraft att inte bry mig...

Kommentarer:

1 Carina Henriksson:

Ja vi människor är olika. Personen ifråga måste ha en väldigt snäv bild av verkligen. Både du och jag vet ju hur vi skriver och om vad.
Hur duktiga och lyckliga vi är. Nja inte riktigt.
Kram fina du. Saknar att prata med dig. Kram

Svar: Tack för fina ord! Kram❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: