Kärlek från en liten....

En varm liten hand på min kind, vi ligger i sängen och ska snart somna....
"Mamma. Ska du flyttat hemifrån när du blir större?"
Jag förklarar att jag inte ska det, att det är barnen som flyttar vartefter. Lilleman deklarerar då att han aldrig ska flytta hemifrån....
Jag ler i mörkret och känner nästan på handen på kinden att det kommer mer ..
Han lägger sin kind mot min och liksom gnuggar sig mot mig.
"Jag kommer sakna dig då du dör mamma"
"Mm, men jag ska inte dö på länge än!"
"Näe du ska leva hundra år till!"
Så många ord som kan finnas i en liten kropp. 
Så många tankar! 
Är så glad att han fått stöd i att sätta ord på det han känner från världens bästa förskola, men också att jag fått lära mig den hårda vägen att det är så man gör. Äntligen...
💕🙏💕

Kommentera här: