Lite blandat.


Central park i New York , så vackert med all snö. Här smälter det mer och mer för varje dag nu. Det var tur att vi passade på att gå ut till ön på isen förra helgen.Så spännande . Jag har glömt om jag skrivit om det förut men här är lite fina bilder från vår lilla utflykt på isen.
Fascinerande hur isen ser ut kring stenarna i vattnet.

Vacker isklädd vinterståndare.
Stop drop and yoga på Bråvikens is. Det är egentligen skitläskigt att gå på isen, tycker jag. Vattnet i Bråviken är mörkt och djupt. Bråddjupt.

Lilleman hittade en kompis från simskolan på ön, som han lekte en stund med. Jag passade på att prata lite med hans mamma. 
Det slog mig då jag såg den här bilden att man kanske inte gör så, lägger sig mitt på isen, men jag är väl sån antar jag. Som gör det som känns ok för stunden! 


Häromdagen var isen full av smältande vatten och ingen är där ute längre. 



Det är tur att jag har min lille man som "tvingar" mig att fortsätta leva "normalt". Även då det känns som om jag inte orkar så "måste" jag ju hämta honom på fritids varje dag. Umgås och prata om ditt och datt. Jag mår så bra av honom och resten av familjen med så klart. Men det är ju mest lilleman och jag som ses. Han gör mig så glad.
Vi var i stan en dag i veckan med. 
Jag hade verkligen försökt läsa litteraturen men gav upp . Först trodde jag inte att jag skulle kunna fokusera på att vara en "bra" förälder, men på utflykter med honom glömmer jag tid och rum. Skön avkoppling även fast det är tröttande att köra bil till stan och hem igen. 
Hans förslag var arbetets museum med Bamse-utställning och fika.!att fika på arbetets museum är inte gratis, inte alls. Men det är ju inget vi gör särskilt ofta, så vi kostade på oss!
Sen gick vi in och hjälpte farmor att få dunderblommor till dunderhonungen. 
För att bli en dunderhjälte fick man svara på lite olika frågor om miljö och energi tjuvar.



Jag tycker Mycket om området runt strömmen i Norrköping. 
Ett nybygge, som en klar kontrast mot de gamla fabrikshusen. 
Norrköping light festival. 
Hur charmigt som helst.
Bollarna vid Louis De Geer.
Sen åkte vi hem. 
Lilleman somnade brevid mig i bilen, jag hade gärna gjort det samma. Dagen hade varit tung, ledsam och det tar massor av energi, 
Jag är tacksam för att få såna här stunder med min lilla. Han ger mig energi bara genom att vara. 
❤️❤️❤️







Kommentera här: