Midsommar med många fina .

I år var det midsommarfirande hos släkt och vänner strax utanför stan. Så här i efterhand kan jag känna att det var första gången sen min svägerska gick bort för 11 år sedan, som jag hade en "riktig" midsommar. Jag har tänkt jobbiga tankar varje år för midsommar är så starkt förknippad med henne för mig. Men i år kändes det bra. Mina fina tonårsdöttrar befann sig på annan plats och jag hade förlikat mig med det också! Jag kunde verkligen slappna av! Sååå skönt.

Lunchen var fantastisk med italiensk sill, pajer, matjestårta och mängder av annat gott!

det var en väldigt varm och kvav dag, men inget regn eller annat obehagligt. Kroatien-värme som vi sa. M åkte traktorsläp med barnen, värdparet hade fixat tårta till firandet på fotbollplan och efter dans krong stången ( som för övrigt ingen av oss deltog i..) gick vi hem till svärfar och BM för andra aktiviteter och grill frampå kvällen.

Jag lärde ut hur man står på huvudet. Jag är så glad att jag kan stå utan vägg eller annat stöd, nu! Så glad!

Medan de sociala och aktiva människorna roade sig med timmar av lek och spel, satte jag mig i en Baden-Baden och vilade på sidan av. Den var nog lite trasig för ena stunden satt man upp, nästa hade man fötterna mot skyn och huvudet ner i gräset... Helt upp och ner.

I den ljumma sommarkvällen skickade vi iväg en ljuslykta. Den steg snabbt rakt upp i skyn och det blev en fin stund för en förlorad dotter, syster och svägerska.

Morgonmys med farfar

Midsommardagen innehöll lite bilkörning för att hämta hem dotter nr 2 och hennes pojkvän ute i skärgården.

Underbara Kolmården!

Sedan blev det mys hos mamma och pappa med lillebror och hans fina familj. Lilleman ser lite upp till sin morbror och de gick på snigeljakt tillsammans.... Jag är så tacksam för helgen som gick. Så fina människor det finns i vår omgivning.
❤️💕❤️

Kommentera här: