Vårskutt, tårar och andra känslor!

Bönderna börjar bjuda in till kosläpp så här års. Jag bjuder på vårskutt av annat slag! 
Lilleman har så mycket spring i benen just nu. Så mycket spritt & kanske lite förväntansoro! 
Det är mycket som  ska hanteras just nu. Påskharar som springer runt och lägger påskägg överallt som man gärna vill hitta... 
( men först måste man hitta ledtrådarna.)

storasyster ställde upp och hjälpte till att leta och de höll lite sams nästan hela tiden...
Och om några dagar fyller han 7 år. 
Och den spänningen kan ju vara outhärdlig....
Lite god mat hos mamma och pappa igår kväll. 
Vi satt uppe till nästan halv 12 och pratade. Helt otroligt! 
Min faster och hennes man var där och det var länge sen vi träffades så vi hade en del att prata om. 
Under dagen besökte vi kyrkogården och satte en fin vårblomma hos N. 
Jag handlade också presenter och mat medan pojkarna var på golfbanan ock umgicks.. På torsdag är det min tur. då börjar kursen mot grönt kort för min del. Hur 17 det nu ska gå .. Jag hatar minigolf, bollen rullar alltid åt fel håll. Men ett vad är ett vad så det är bara att bita i det och prova. Vem vet. Jag kanske är riktigt bra på det. 
Eller inte...
Just nu är jag så stressad inuti att huvudet känns som om det ska sprängas. Jag känner igen en miljon tecken på att jag borde tänka mig för, men det går inte! Jag ska bara. 
Och sen bara det och sen det. Och sen...
Har jag lärt mig något av året som gått eller är jag på väg tillbaka? 
På väg från ett ställe till ett annat igår fick jag se en händelse . En man låg på en trottoar, helt utslagen. Två bilar hade stannat och det var en hel hög med människor där för att hjälpa till. Jag blev så tagen, så rörd att jag började stortjuta där i bilen!! Bara så där! Grät tills jag nådde lekia, torkade tårarna och gick för att köpa present till lilleman. 
Så instabil och samtidigt så avstängd. 
Jag känner igen det från tidigt i våras förra året. Jag stänger av då det blir  "för mycket". Men är ändå så superkändslig på samma gång! 
Jag och lilleman såg insidan ut förut, och jag grät då elefanten dog. 
Omg.
Så trist!! Och ändå tycker jag att jag portionerar upp studier med fritid. Men jag tror att jag återigen blivit dålig på återhämtningen. Den finns inte utan jag stupar i säng för vila på kvällen..
Men imorrn ska jag ut i skogen och ladda batterierna med finaste Iris. 
Ska bli skönt! 
❤️🙏🏻❤️











Kommentera här: