Bilderboksanalyser, Vladimir Propp och multimediala texter

Herregud. 

Hur ska jag få någon som helst rätsida på allt detta jag proppat in i huvudet under våren?? 
Hur ska jag översätta Kårelands sidor om textanalysteorier till de frågor som ska besvaras i tentan? Jag vet vad det står men jag begriper det inte... 
sätta saker i sitt sammanhang, stackarsin kurskamrat M som satt där igår på kursen så lugn och samlad och försökte förklara för mig vad Vladimir Propp menade med sina gestaltfunktioner medan min hjärna var full av ilska över hur meningslöst allt kändes. Hur kan man bara lägga energi på detta när barn i Irak lever i krig!!? 
Ibland blir det trsssligt ock obegripligt i mitt huvud. Som igår på kursen. 
Jag hoppas hjärnspänningen släpper under dagen, för just nu känns det som om jag inte vet varken ut eller in....

Kommentera här: