Det blev en dag ändå


(null)
Efter att ha spenderat halva dagen i sängen tog jag mig upp för att äta lunch och försöka hjälpa till lite hemma. Det blir lite tungt för de andra som måste göra lite mer då jag däckar i total energilöshet .
(null)
Den lille filosofen var enormt sugen på att hämta ner granen från vinden. Han tror att om granen är på plats så kommer det snart att finnas julklappar att klämma och skaka på där under ❤️han är smart han...
(null)
Efter lunch tog vi en promenad till affären och till fiket där storesyrran jobbar. 
(null)
Det var bara vi ock en man där så det var lugnt och mysigt! Perfekt för en hjärntrött mamma 🙏🏼
(null)
Jättefint är det 🙏🏼
(null)
Och supergott kaffe. 
Både jag och filosofen bestämde att vi ska gå dit igen. 
(null)
(null)

(null)
När vi kom hem fortsatte julpyntandet ock tiden gick..
(null)
Hunger kom till en del av oss. Jag har just nu ingen matlust direkt och har därför Supersvårt att komma på idéer till vad man kan äta. 
Men då rycker lileman in och lagar sin specialitet. Han steker tärnad potatis, kokar morötter , reder en mjökssås så att det blir som en gryta och kryddar sedan med det han tycker passar. Sen dukar han så fint att man blir alldeles rörd. 
Han är en speciell liten en med så många kloka tankar och ord, han förstår saker som vuxna ibland glömmer hur man kan tänka kring. 
Han är en liten filosof och han och tjejerna är min bästa motivation i att bli hel igen. 
(null)
Fick den här snapen av min fina vän förut, den gjorde mig glad. ❤️
Det är alltid fint att veta att någon tänker på en. Det är också fint att veta att någon just nu får njuta av världens godaste och bästa öl🙏🏼 (null)

Jag ska gå och lägga mig nu. 
Se Grantchester. 
Sen sova. 
Vila hjärnan. 
Kanske lyssna på ljudbok ( vilket är enormt svårt just nu. Jag tappar bort mig i vad jag just hört.
Glömmer bort vad som hänt och memorerar inte alls vad personerna i boken heter eller har för roll i den så jag blir lika förvånad varje gång jag förstår att det är journalister med i den. Jag minns dock inte vad de heter. 
Kanske får jag lägga ner ljudboksbiten just nu. Eller så får jag prova att lyssna på en bok jag har framför mig så att jag både ser och hör texten. Det kan hjälpa kanske ❤️


Kommentera här: