Jul jul strålande jul

Den här veckan har varit full av aktivitet och vila i en salig blandning. 
Jag är tacksam för proffsigt bemötande av "min"  läkare som nu föreslagit en plan för  ett hållbart liv, för mig ända fram till mars. 
Deltid på jobb, deltid hemma och planerad egentid är vad som måste till för att starta igång 2018 på bästa sätt. Och så ska det bli, jag har många möjligheter att lyckas.  (null)
I måndags utmanande jag mig med julbord tillsammans med ett hundratal andra pedagoger. Utsikten var fin, maten helt ok men ljudnivån var hemsk. Jag stod ut i två timmar tack vare fina C&C som fanns i mitt sällskap  ❤️🙏🏼❤️.men efter två timmar var det stopp ock jag ville bara åka hem.  
😅🎄🎅🏽 Kanske var det i samband med att medicinen gick ur kroppen, ljud och annat brukar märkas så mycket mer då...
(null)
Här satt jag en stund i lugn och ro och väntade på att få åka hem.
(null)
Så "ledig" tisdag med morgonpromenad innan jag gav mig själv ensamtid och lugn hemma ett par timmar. Som balsam för hjärnan och möjlighet att landa i allt från måndagen samtidigt som jag  kunde samla kraft inför kommande arbetsdagar. 
(null)     Lilleman i mörket framför mig. Promenad hem från fritids och jag tänkte använda bilden för att visa honom hur dåligt han syns utan reflexvästen...

(null)
Klokord på vägen🙏🏼😆
Ganska fyndigt om jag får säga det själv😜
(null)
Så här fin dessert får man när man lånar ut en lusselinne till en vän 😍 mums! 
(null)
Och så här fina saker får man när man jobbat en termin med härliga elever och föräldrar. 
❤️
(null)
Såååå goda. Jag åt en halv påse på en gång.. snart dags för mens kanske...

En kollega ock vän har inspirerat mig till att hålla i mitt joggande. Jag tar mig ut fler dagar än förr och tycker både om och inte om det. Men jag har förstått att hjärnan mår bra av pulshöjande akitiviteter så jag ska inte ge upp. Dessutom är det så skönt efter löp-gå-löp-gå-rasa-yin-i-en-hög-stunderna! Jag tror att medicinen har ett finger med i spelet  även där. Jag har mycket lättare att ta tag i vissa saker nu och även att se vinningar i saker som i stunden är skitjobbiga .... wow liksom 
(null)
Så har familjen Annorlunda äntligen fått en toalett till!! Så skönt att slippa köa och diskutera vem som ska få gå in först, duscharen eller toabesökaren!
(null)
Jobbade bara två timmar igår så jag hade energi kvar att städa. Det var väldigt längesen jag hade sådan ork.  Det är jag tacksam för. Tror att medicinen hjälper där med. Den stänger ute alla intryck jag annars skulle behöva  uppleva under en dag och gör att energin räcker till mer! Wow liksom där med. 
(null)     Fina ord i en fin gran.
I år känner jag mig mycket lugn inför själva julaftonen, mycket av den förväntansångest jag dragits med i så lång tid är som bortblåst. Jag tänker att det löser sig, det som varit har varit, det som är det är och det som blir det blir. I sann buddistisk anda! 
🙏🏼
Fast livet kan vara turbulent i en familj med adhd. Det ska man inte förminska. 
Jag känner det som att jag landar mer och mer i det  med. Som att jag accepterar mer och mer att livet faktiskt är tuffare för vissa och att det är ok att be om hjälp. 
Det är ok att bryta ihop, att inte orka, att komma igen, igen och igen. 
Story of my life. 
Men det är ok. 
För det är ju så! 
Och jag har ett liv som jag älskar, jag har människor i mitt liv som jag älskar och jag har mening med saker jag gör, och bara det är ju något stort och vackert, att det man gör har betydelse...
❤️❤️❤️

(null)
Bild från DN:s hemsida i morse på det "mystiska" ljusskenet i USA igår. En raketuppskjutning visade det sig. Men så vackert! 
(null)
Jag sprang idag med. Fast skogen var full av is. Det gick bra, det var hemskt backigt och trist, men det var skönt efteråt. Då när man får rasa ihop i en liten yin-yoga-hög hemma på golvet och njuta av djup stretch! 
(null)
Den här underbara himlen får avsluta mitt inlägg. 
I morgon är det julafton och jag önskar att alla får en god jul. 
❤️🎄❤️



Kommentarer:

1 Anonym:

Så glad att du och doktorn har gjort en plan nu

Svar: Jag med! 😊
Fröken Matilda

Kommentera här: