Med familjen genom Europa dag 3 - lördag

Efter att ha sovit gott hela natten på hotell Falken, åt vi frukost i den lilla matsalen och tog sedan en promenad innan inpackning i bilen och avfärd mot Gardasjön i Italien. 

Gamla hus och kyrkor kan vara så fascinerande tycker jag. 

Bilden ovan är från den "stora" kyrkan i staden, jag kan inte låta bli att fundera på vem som suttit bakom den lilla dörren. 
Eller vilka som suttit i alla dessa höga stolar på bilden här under, en gång i tiden.
En Ståtlig kyrka var det i vilket fall, och det var fridfullt att få starta dagen med ett besök där.

Vi rullade vidare nånstans mellan frukost och lunch. 


Högre och högre & vackrare ju längre ner i Tyskland vi kom.... 

Tunnlar, berg, köer, avlöste varandra men det flöt på i trafiken och vi hade turen att inte hamna i de milslånga köerna som stod helt still norrut efter att en långtradare flyttat hela betongmitträcket över i deras filer och blockerade vägen för hundratals bilar..

Ett par mil in i Österrrike stannade vi till vid ett hotell i Weisland för att äta lunch, eller egentligen skulle vi handla dricka i affären rakt över gatan, men har man stannat till kan man ju lika gärna äta samtidigt!
jag var lite vågad och äventyrlig tyckte jag då jag googlade på en av rätterna på menyn, en typisk Österrikisk rätt som såg ut som en lyxig version av pytt i panna, och beställde den istället för den klassiska wienerschnitzeln.src="https://cdn1.cdnme.se/4190893/9-3/img_3920_59744c012a6b226f06cceae6.jpg" data-oid="59744c012a6b226f06cceae6" class="image"/>
men uuuurrrkkkkk..... det var inte alls vad jag trott insåg jag när servitören kom till bordet med en slags ostindränkt gnochhipanna toppad med rostad lök...
Lucky me så erbjöd M mig halva sin Wienerschnitzel och åt upp resterna av min ostpanna.. Tanx
Över Brennerpasset, in i Italien, bilen rullade på,
Sen eftermiddag nådde vi destination Gardasjön.Det är en utmaning att hitta boende till ett stort sällskap på plats, vi hade inte bokat något boende hemifrån. så första natten i Riva De Garda, hamnade vi en och halv kilometer från stranden, mitt bland berg, tuppar och vinrodlingar, medan lillebror med familj fick plats på ett sjönära hotell.
Tanken var att vi alla skulle stråla samman efter incheck nere i "stan", men lilleman blev plötsligt illamående och fick gå och lägga sig så vi tog oss ingenstans och lägenhetshotell som vårt serverar ingen mat, frågan blir då hur man gör med fem hungriga personer?
Jo man lånar cyklar och cyklar ett par italienska mysiga kilometrar för att handla!
Natten var varm, åskig och blixtar klöv genom den svarta natten. Åskoväder kan vara så maffiga neråt medelhavet. jag stod i köksdörrarna och bara njöt, filmade och skrattade då regnet på nåt sätt kom in på golvet i sidled.

p.s är man på resande fot och inte vet var man hamnar på natten kan det vara bra att ha med sig egna sängkläder.... lägenhetshotell kan nämligen vara utan både lakan, örngott och påslakan ;)

Kommentera här: