God morgon!

Idag är jag uppe först. 

Morgonstund har guld i mun, eller nåt sånt. 
Försöker andas lugnt, kontrollerat, slappna av och  vara lite här och nu. Det går så där. Tankar far fram och tillbaka och jag önskar att min utredning snart blir klar så att jag kan testa medicin. Få se om det blir någon skillnad i virrvarret , i tankekaoset jag har varje dag.

Fåglarna kvittrar febrilt runt mig, trots att vi bor i ett radhusområde så verkar det finnas tillräckligt med träd i närheten för att rymma alla möjliga sorters fåglar. Det är ganska mysigt tycker jag, men måsarna får gärna hålla sig nere vid vattnet för de för ett himla liv...

Inatt har jag drömt om grammatik. 

Jag antar att det är min hjärna som försöker få ihop allt jag läst under min sista kurs inom högskolan -ever.... (kodväxling minsann....) försöker förstå alla begrepp ock tänka ut en plan över hur jag ska kunna ha nytta av dem när jag på torsdag sitter i flera timmar på Nyköpings universitet och försöker komma ihåg. Tänk om allt låser sig helt? Eller, tänk om det inte gör det!☺️
Efter att jag är klar har jag tänkt äta lunch nånstans i Nyköping. Kanske ta en promenad vid slottet innan jag beger mig hemåt igen. 

Kommentera här: