ADHD på ett nytt sätt 🙏🏼

Idag har jag provat att vara mig själv med en viss modifikation.

Med skräckblandad nyfikenhet tog jag i morse för första gången medicin för att reglera min adhd. (Eller vad man nu säger att man gör. )

Det var en ny upplevelsen.


Först så iinbillade jag mig en massa av de hemska biverkningarna redan när jag svalde, men snart hade jag glömt min oro för vardagen lunkade ju liksom på som vanligt. 

Nånstans strax efter att jag kom till jobbet så hände något, det var som om jag sippat lustgas en stund för det började liksom bli glatt och lustfyllt inom mig. Jag såg och hörde saker men registrerade inte in dem i registret så att säga. De fick vara där jah såg dem utan att jag reagerade på dem. Snacka om MINDFULNESS!!! Det är det här folk pratat om i alla år! Att BARA VARA!!! Wow! Vilken grej liksom...



Jag deltog i samma möten som vanligt, höll i mina lektioner mötte samma personer som vanligt, men saker jag reagerade på rann liksom av efteråt på ett rätt skönt sätt. De bekom mig inte. 


En annan sak som jag upplevde var att när jag pratade med en person så var jag enart i det samtalet och inte bland alla de övriga tusen saker som händer runt omkring , och det var en ny upplevelse.  Det var som om ett filter sållade bort allt onödigt och gav mig en chans att koncentrera mig enbart på den jag pratade med. 

Saker ock ting sker ju så klart inte över en dag. Jag fattar att mycket från idag är nyhetens behag. Jag fattar att man vänjer sig vid detta med. Men jag vill definitivt fortsätta prova medicinering. Det var en otroligt skön känsla att inte vara i allt överallt som jag annars brukar göra .

Helt underbart ❤️🙏🏼❤️

Kommentarer:

1 Iris :


Svar: ❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: