Nyfiken

Jag är lite nyfiken på vad vad det egentligen innebär att ha ADhD. 
Vadhänder när man äter ADhD-medicin egentligen?  Ska jag fortsätta med den? 
Jag upplever att vissa dagar då jag inte tar den så går allt i 180 innanför pannbenet och jag blir enormt rastlös.... 
(null)
När man hamnar i nya livssituationer eller i saker man har svårt att förstå själv är det viltigt med "stödgrupper". 
Alltså människor som förstår vad man är med om ock kan stötta. 
Nu för tiden finns sådana på nätet. Man ställer en fråga och får svar, sen tar man till sig det som låter rimligt och klokt. 
Jag frågade om fler hade upplevt allt som ännu mer stressande dagar utan medicin och fick bland annat det här svaret!: 

(null)

(null)

Galet egentligen att en medicin kan sakta ner tankeverksamheten. Jag tänker att det kan vara bra ett tag, så att man får in hållbara rutiner och tankemönster i livet. Men sen vill jag nog ha min hjärna tillbaka igen ☺️. 
Kram 

Kommentera här: