Var Dag

Så var det vardag igen. 
Tillsammans med ett 20-tal nyfikna spralliga och aningen förvirrade 7 åringar! 
Som lärare ska man försöka hitta balansen mellan att låta barnens inre motivation och stjärnögon få stråla, samtidigt som man ska lotsa dem mot kunskapskrav.... 
En inte allt för lätt uppgift känner jag som helst skulle vilja bara kreativ hela dagarna. 
Jag trasslar in mig i alla begrepp ock måste ha full fokus på var vi är på väg och inte bara var vi är. 
Jag har lättare  att vara i nuet just nu men har mycket kvar tills jag kan klara en hel dag utan att hjärnan brinner....
Min plan att göra något annat , bleknar varje dag som jag liksom fastnar i rutiner och vardag och en förändring måste ske snart för att jag inte ska bli ett med väggarna igen ...
Heja mig!! 
Ja vi får se var jag hamnar....
Kram 

Kommentera här: