Cap Verde

Så. 
Nu har vi varit här på ön Sal i två dagar. 
Regnstänk mötte oss då vi letade efter transferbussen och molntäcket låg tungt hela fredagen. 
Asdeppigt.....
(null)
Dessutom var det "kallt". 
Efter att ha rest till Thailands värme ett par gånger så kändes det snopet att kliva av på en så "kall" plats... 
(null)
Samtidigt var jag full av stolthet... JAG hade vågat säga till när maten jag beställt och betalat för på planet innehållit två äckliga hårstrån, fick kompensation för det.... 
(null)
Jag löste snabbt problemet med Visum på flygplatsen. Det var inte alls dyrare än med TUI och dessutom var den kön obefintlig så vi kom igenom passkontrollen först! 
Bara en sån sak... jag fixade själv det som Micke alltid gjort! 
Så lite skön känsla trots "kylan"! 
(null)
Bilder från första kvällen här...( nu kom de i fel ordning så ni vet...  jag är fortfarande inte kompis med nya uppdateringen  av bloggen, hur svårt ska det vara liksom, att lägga bilderna i den ordning jag väljer?)
(null)
Vi bor på öns största hotell. Det är ett myller av barer och restauranger så att veta var just våra armband gäller tar ett tag att reda ut... Men ett säkert kort var att äta på stora buffén första kvällen och försöka lista ut resten efter info-mötet med TUI andra dagen...
(null)
Det finns saker att äta, mycket pasta ris och bröd men också annat som smakar bra...
(null)
Den lille filosofen är inte glad över att mamman inte vill bada... (det är såå kallt i poolerna 😩) men hittade en vän att bada med en stund. En engelsk pojke som han inte kunde prata med, men ändå på nåt vis förstå. Mysigt att se!  Han verkar ha ärvt sin fars sociala skills... själv håller jag mig mer än gärna för mig själv med en god bok😇
(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
Ingenting annat än sand, skjul ock sand fanns att se på vägen från flyget till hotellet. Ön består av uppbyggda turistanläggningar och några små städer. Thats it. Sen finns det vissa utflyktsmål har jag läst. Men TUI tar 75 € / skalle för en hel dag runt ön... en guide vi mötte på stranden erbjöd samma resa för 25€. 
(null)
Jag ljög och sa att vi redan bokat en resa med TUI för att liksom slippa diskutera mera med honom. Han frågade varför, då sa jag att det  kändes läskigt att åka med någon annan än TUI..  Jag skämdes lite när jag såg hans ansiktsuttryck efter det , alltså jag är van vid påflugna jobbiga säljare men han såg sårad ut och menade att varför skulle jag vara rädd för att åka med honom?  Han bor på ön och har detta som levebröd! Varför skulle han då utsätta oss för något som inte var bra? Jag lovar, att han inte fortsatt tjata om att sälja en ö-resa till mig gjorde att jag allvarligt funderar på att boka med honom istället. Det är nog enda gången jag kommer vara justhär i Afrika så varför inte försöka se så mycket som möjligt av ön??
(null)
Dessuom går då pengarna vi betalar till lokalbefolkningen som behöver dem mer än ett rikt resebolag🙏🏼
Vi får se hur vi gör. 
Måste samla lite mod först...
😅
(null)

Kanske räcker det att vara äventyrlig och ta hotellets gratis buss ner till Santa Maria en dag! 
Vi får se😊



Kommentera här: