Monday-Lisa & lite andra måndagsgrubblerier

(null)
Var bara tvungen att sno den här bilden från fejan idag! Den är ju så kul!  Men, den stämmer inte riktigt med hur jag haft det idag, för jag har haft ännu en bra arbetsdag med min "nya" kollega. Just nu bara njuter av att gå till jobbet!  (null)
Men ändå, en annan kollega undrade om jag sovit dåligt i natt.  Så jag kanske ser värre ut än jag tror!😅
(null)
Så sant. 
(null)
Ännu en Aha-upplevelse ur boken "Unplug".  Jag vet att tankens kraft är enorm, jag menar, här är jag 46 år gammal, igång och springer några km då ock då bara för att jag tänkt om att jag klarar det... 
Nu är det ju inte så att jag bara "tänkt om -tralleritrallera- Poff -skitenkelt -nytt liv-check på den". 
Nej det handlar om en tankeprocess som pågått hela mitt liv. Men på senare tid har jag börjat tänka om, vända gamla inkörda tankebanor till nya loopar, nya uppenbarelser och nya upplevelser. 
Magiskt ...
Min bilruta är rätt vacker om man väljer att se det så... is ute is inne, sol i sinne 😆

Iallafall , boken var det ju... jag har spenderat några dagar nu med att läsa om varför man ska medietera, sida upp ock sida ner med fördelar & forskningsbaserade fakta om hur bra meditation faktiskt är för hjärnan. 
Jag läser om olika former av medition, om mindfulness och för varje rad jag läser så faller bitarna på plats. 
. Jag skyndar långsamt även om jag gärna skulle vilja hoppa fram till görandet och sätta igång och träna min lugna sida med de olika meditationer som finns beskrivna längst bak i boken. 
Så i morse läste jag det som stod här ovan 🔝🔝🔝
Att min kropp skickar ut smärtsignaler när jag tänker att mitt liv i är en katastrof. 
Ja, så om jag hela tiden väljer att se mitt liv som kaos, ja då blir det så. 
Tänkvärt. 
Tankens kraft är stark. Vi får aldrig gömma
 det.  (null)
Tanken är så stark att den med lite hjälp fick ut mig i den bitande kylan för en löparrunda. För varje steg jag tog gled foten bakåt på snön, så idag har jag träningsvärk i hela benen. Det gick så där att springa, jag hade inte mycket energi kvar då jag gav mig ut runt 6-snåret.  Jobbat hela dagen, startat upp Barnyogan och så hem och uppmana sig själv att ta ett varv i mörkret! 
Men jag tog mig ut! 
Klapp på axeln..
Rasade ihop på köksgolvet efteråt, tog en dusch och åt sedan två stora portioner kvällsmat! 
Efter maten skulle jag och filosofen se på Bilar 3, men då somnade jag till en sekund. 
Så trött var det länge sen jag var! 

(null)

(null)
Puss!

Kommentera här: