OMG

Vi har ingen elvisp längre. 
Den åkte nyss i golvet, på nåt sätt..
(null)

Egentligen började det redan igår med en sprängande känsla i hela huvudet. 
ADHD blandat med sviter av utmattningssyndrom i hjärnan blir lite tungt att dra runt ibland. 
En känsla av totalhaveri infinner sig och hur mycket jag än vilar eller tänker mig för så får jag inte ihop vare sig tankar eller handling.
Jag bara överlever dagen och däckar när jag kommer hem. 
(null)

Jag hade tänkt att det nog hade varit bra att stanna hemma igår och idag och till och med eventuellt imorgon, på nåt sätt kände jag det redan i tisdags kväll. Men lilla fröken duktig sade nej. Hon sa att nu går du till jobbet som alla andra, var inte så lat.. 

Det var dumt(null)

Med facit i hand hade det varit riktigt bra att lyssna på mig själv .
 Men det är så svårt att förstå att man är "sjuk" när man inte har feber eller sånt där fysiskt. 
Jättesvårt.
(null)

Nu i efterhand känns det så enkelt och klart hur jag borde ha tänkt eller gjort.
Men nu är det för sent,
Överansträngningen är ett faktum ock jag får lov att bara gilla läget. Det finns inget annat att göra än att låta hjärnan vila och lära sig av sina misstag, 
Igen. 
(null)
Människor i min närhet har påtalat att jag varit stressig sista tiden. 
Själv har jag tänkt på att jag säger för mycket alldeles för rakt ut utan att tänka mig för, huvudvärk, säger fel namn, glömmer saker, slutar umgås, vill bara vara, alla är varningssignaler jag borde ta på allvar. Men jag inser det inte förrän nu. 
(null)
Herregud vad håller jag på med.. 
Jag måste ta ansvar för mitt mående på ett helt annat sätt än att vara duktig.
Jag håller ju på att ränna rakt in i väggen igen.. 
den här gången vaknade jag till i tid tror jag
🙏🏼
❤️








Kommentarer:

1 Iris :


Svar: ❤️❤️❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: