Var snäll eller dra åt helvete!
Hon jobbar på hotell och som så många andra verksamheter under en pandemi så blir det lite förändringar.
Gäster som kommer har ibland inte så bra koll på detta och de som får ta skiten för att de missat att läsa informationen om detta i bokningsbekräftelsen, är personalen i receptionen.
Liksom kassabiträden i affärer som är min andra dotters yrke.
Ofta får vi höra hör hemma hur människor klampar in och är direkt otrevliga.
Det kan så klart vara otroligt jobbigt när allt man vill är att bemöta alla människor med respekt och förståelse.
Kunden har inte alltid rätt. Det är sen gammalt, men när man står där och mer eller mindre blir utskälld på sin arbetsplats inför andra, är det lätt att bii liten och känna sig så totalt värdelös som den skällande personen vill att man ska göra.
Jag hoppas att mina tjejer snart får så pass tjockt skinn på näsan att de inte låter dessa idioter påverka deras mående, men det är som sagt väldigt obehagligt att få skäll.
Jag förstår mig inte på människor som gör så mot andra.
Min ilska mot denna specifika händelse mynnade ut i ett instagram/ Facebook -inlägg där jag skrev av mig.
Så här skrev jag :

Jag vill idag ge en stor styrkekram till alla er som arbetar med serviceyrken och som i stort sett dagligen möter människor som på ett eller annat sätt tror sig kunna bete sig hur som helst mot er. Människor som av någon anledning tror, att bara för att du jobbar där du jobbar, är du en person man kan kasta all sin ilskna skit på som om man inte har något förstånd överhuvudtaget. All styrka till er som måste stå där och le, samtidigt som du försöker finna rätt ord för att på ett så "rätt" sätt som möjligt få kunden att känna sig nöjd utan att du gör avkall på ditt eget välmående. Jag vet att det inte hjälper i stunden då man står där, kränkt ock sårad av idiotens ord, men jag vill att du ska veta att det är dem som gör fel. Det är dom som beter sig illa som borde känna det du tvingas känna efter att de spytt ur sig all sin sura galla. Men tyvärr saknar nog dessa människor all form av medkänsla för andra. Så det ändå du kan göra är att låta skinnet på näsan tjockna och efter varje möte med en empatilös person, ventilera dina upplevelser med oss andra, vi som vet hur man bemöter andra med värdighet,respekt och medkänsla. Stor kram till er !!! #respekt #kundenharintealltidrätt #kränkt #idioter #otrevligamänniskor #empati #servicebranschen #jobba
Lite passande hittade jag denna vackra skapelse på Instagram som jag hoppas är ok att dela vidare så här;

En tavla av Linda Bengtzing som jag tänker kan sitta i varje affär och varje hotellreception från och med nu !
Kram
🤗