Alla dessa tankar 💭1 , TU-LE

Lediga dagar = tankefyllda dagar 

MĂ„nader av undanskjutna ofullstĂ€ndiga och ibland obegripliga tankar trĂ€ngs i min hjĂ€rna och vill bli bemötta. 
Jag vet ju om detta nu sÄ jag ler och möter tÄlmodigt en i taget, men mÄste hela tiden pÄminna Mig om att det "bara Àr tankar" för att lindra den stressreaktion som automatiskt startar som ett extremt fortskridande jordskalv i mig vid varje obehaglig tanke.
(null)
Att skriva om saker har en lĂ€kande effekt, fĂ„r mig att förstĂ„ och landa i saker som annars skulle fortsĂ€tta flyga runt i mitt huvud. Det som skrivs ner behöver jag ju inte lĂ€ngre komma ihĂ„g typ. 
SĂ„ var ska jag börja ? 

Mina tankar 
1. TU - LE
Jag tittar pĂ„ mĂ„nga inlĂ€gg pĂ„ instagram för att hitta nĂ„got nytt klokt att ta till mig och förstĂ„ mig pĂ„ . NĂ„gonstans dĂ€r hittade jag ett 
InlĂ€gg om att man i jobbiga situationer eller under stress, kan lura sig sjĂ€lv att allt Ă€r bra, under kontroll, genom att Le. 
Bara slĂ€pp irritationen, kĂ€nslan och Le! 
Jag gör iofs tvĂ€rt om , jag ler först, men herregud ! Det funkar faktiskt ! 
Speciellt bra blir det om jag samtidigt ser mig sjĂ€lv i en spegel . För dĂ„ lurar jag ju synen med , genom att "se" hur glad jag faktiskt Ă€r
 
Ganska smart faktiskt 

Detta funkar dock bara i normal-lÀgen, vid total "Rage" eller anti-klimax gÀller det bara att klara sig utan att ha sönder nÄgot eller sÀga nÄgot man sen fÄr Ängra .
 â˜ș
Men vad Ă€r dĂ„ TU? 
Jo Tu stĂ„r för tuttarna fram. 
SĂ„ TU + LE = 
Tuttarna fram och Le.
Vi fick det till oss under en förelĂ€sning inför terminsstart ett Ă„r . Att det var ett bra förhĂ„llningssĂ€tt till att möta arbetets utmaningar och svĂ„righeter . 
Att TU-LE passar bra som mantra just idag Ă€r att jag igĂ„r var pĂ„ massage och dĂ€r fick till mig att jag har mina axlar alldeles för framĂ„tdragna. (Det kan vara en bidragande orsak till den hemska huvudvĂ€rk jag haft till och frĂ„n sen  september ). Iallafall , tuttar fram  betyder ju att axlarna ska bak. 
Omjag trĂ€nar min hjĂ€rna i att tĂ€nka TU- LE istĂ€llet  för att gĂ„ runt som en krum ostbĂ„ge med ihopbitna kĂ€kar och arg uppsyn, sĂ„ tĂ€nker jag att mĂ„nga positiva saker kan hĂ€nda ! 
Kram 


Kommentera hÀr: